Saturday, November 21, 2009

Lagi Cerita Tok Cha


#16 Saturday 21st of November 2009, 3:05 pm, GMT +8 Tok Cha nak cerita....

Malam tadi sewaktu aku tengah ralik surfing internet, tetiba dapat call. No yang tidak dikenali. Tapi tak pa, aku tetap jawab macam biasa. Manalah tahu jika my clients yang col. Laa terkejut kejap, sebab tak sangka, panggilan itu dari kawan lama; Man Pelong. Macam mimpi... sekian lama aku dok cari tetiba terdengar suara di corong tefon. Syukran... dia mengajar di SK Tok Jembal, Kuala TRG. Sek dekat airport K.Trg. Katanya dia dapat no tifon aku setelah access dari blog ini.... Cerita punya cerita dia berikan aku no tfon seorang lagi mamat serumah yang sekian lama aku cari.... RAWI Wakaf Stan.Apa lagi lepas sembang dengan Man Pelong aku terus called Rawi. Dia pun sama gak dengan aku. Terkejut beruk bila aku perkenalkan diri. Kalau ada dekat mau dipeluknya masing-masing. Tak sangka kan? tiba-tiba bertaut kembali....Wah si Rawi ni dah jadi taiko besar tau. Ada link bizness di Indonesia, Hong kong, Vietnam. Dia buat properties. Pehh...hebat..Esok dia terbang ke Hong Kong... balik tu baru nak cari aku di Besut. Aku pun sekarang sibuk juga... sibuk tadah air hujan dalam besen... musim hujan ni malas pulak nak keluar. Peluang berehat...

#17 Saturday 21st of November 2009, 3:14 pm, GMT +8 Tok Cha nak cerita....

tak sangka ramai juga kekawan yang masih sudi dok concern pasal aku... cuma aku amik peluang di sini untuk perbetulkan sikit berita yang ko orang dengar pasal aku.Sebenarnya aku tak pernah ada chalet atau buat bizness homestay atau seumpamanya di Besut ini. Langsung tak pernah.... Ramai yang kata aku ada chalet... itu yang selalu aku kena tanya bila jumpa geng lama.ONLY BLACKSTUD CAPPUCCINO sahaja....

1 comment:

  1. Assalamualaikum Semua,
    Azman Penang sini, setahu aku Man Taiping memang tak pernah ada Chalet kat Tengganu..tapi dia ada mahligai kat Putra Heights dan Istana kat Taiping....dan aku masih menumpang hehehehehehe..

    Azman

    ReplyDelete

Jangan lupa untuk komen.....